Kumpul Ora Kumpul Mangan

Seno Gumira Ajidarma

Emang beda kalow Hari Raya, pikir Sukab nyang bener-bener sahantai seabisnye shalat Ied, nyang dirasain ame doi khotbahnye rada kepanjangan en belok arah. “Nyang bener aje,” doi ngegrundel dalem atinye kendiri, “namenye juga Lebaran, kagak usye dibawe ke politik segale
CONTINUE READING

Mau Bola Ape Teror?

Seno Gumira Ajidarma

Abis buka puasa nyante bener orang-orang di warung Mang Ayat. Sukab rapi bener pake kopiah ame sarung siap ke mesjid. Sambil ngopi Sukab tengok kiri-kanan kayak nyang kaga punya kerjaan lain. Emang bener matenye ngawasin kaya celepuk ngincer bajing kemaleman.
CONTINUE READING

Komunis ‘Bertuhan’ di Turki

Bernando J Sujibto

Ovacık bukan daerah kaya. Kabupaten yang berpenghuni sekitar 3.700 penduduk itu tidak mempunyai sektor andalan seperti industri besar dan sejenisnya, melainkan hanya produk-produk dari lahan pertanian. Sangat banyak rakyat tidak mempunyai pekerjaan sehingga memilih pergi ke kota-kota besar seperti Istanbul,
CONTINUE READING

Seberape Toku Bolenye Orang Berkuase?

Seno Gumira Ajidarma

“Rame bener pemilu negeri tetangge ye, Dul?” Mang Ayat nanyain Dul Kompreng nyang sedari tadi ngelamun sembari nyarap bubur. Berita hatsil pemilu emang kayak nyang bikin kaget. Di radio ngalir aje tuh berite, orang-orang muda, orang-orang perantauan nyang biasanya kagak
CONTINUE READING

Nasi Uduk MekDi?

Seno Gumira Ajidarma

Mang Ayat belakangan keliatan rade gelise. Bawaannye kayak nyang mau sale aje. Nyang mintak kerupuk dikasi mendoan, nyang mintak tahu dikasi tempe, giliran mintak nasi goreng kampung dikasinye nasi gile. “Gile nih Mang,” Sukab terbingun-bingun, “emang lagi kenape nih? Entar
CONTINUE READING

Sukab Juga Tau Danarto

Seno Gumira Ajidarma

“Itu Bapak nyang suka makan di sini kan?” Tanya Sukab kepada Mang Ayat. Itu telepisi cepet bener tayangin berita Danarto keterajak motor Miou bikinan Tiongkok. Belon tau siape nyang sale. Motor tancep gas karena jalanan kosong, lantas nabrak Danarto, atawe
CONTINUE READING

Belas Kasih di Belantara Jakarta

Andina Dwifatma

UNTUK SAMPAI ke kantornya di daerah Kota, Jakarta Utara, Juliana harus menumpang angkutan umum bus TransJakarta. Pagi itu, di halte Sawah Besar, dia duduk bersebelahan dengan bocah lelaki berusia kira-kira tiga tahun. Anak itu terduduk lemas dalam gendongan seorang lelaki,
CONTINUE READING

Bulu Mata dan Sorot Kamera

Aditya Wijaya

Saya sedang naik bus di Bali ketika mendengar kabar Tonny Trimarsanto menang Piala Citra. Melalui WhatsApp, saya sampaikan selamat atas kesuksesan Bulu Mata menyabet penghargaan Piala Citra sebagai Film Dokumenter Panjang Terbaik FFI 2017. Penghargaan itu diumumkan di Grand Kawanua
CONTINUE READING

“Ini Tane Engkong Gue, Tau?!”

Seno Gumira Ajidarma

“Ini tane engkong gue, tau?!” Cuman itu nyang Sukab ingetin waktu lewatin kerumunan orang di gerbang kompleks ampe jalanan jadi macet. Doi ogah brenti akibat perutnye ude main “ke-cé-rét-du-dut-den” alias keroncongan merindukeun nasi anget nyang ngebul di warung Mang Ayat.
CONTINUE READING

Mengakhiri Tahun-tahun Kering

Eka Handriana

TENGAH malam, Sudarwanti belum bisa tidur. Pikirannya tak beranjak dari ember-ember air. Kupingnya mendengar suara air diciduk, lalu suara pintu belakang dibuka. Seseorang mau kencing. Itu salah satu dari lima anak lelaki Sudarwanti. Segera ia susul anaknya di bilik bambu
CONTINUE READING