Bo’ong

Seno Gumira Ajidarma

Tau’ nape ntu ari Sukab bolak-balik nyanyiin lagunyé Deddy Dhukun: bohong kamu suka bohong   Cumak nyang doi nyanyiin bagian itu melulu. Kaga’ jehelas apé cumak itu taunyé, apé émang sengajé, nyang kejadian sih orang-orang di warung padé ikutan, walow
CONTINUE READING

Ngécap ape Ngibul?

Seno Gumira Ajidarma

“Nape ya Bé, haré géné orang kampanye mingsih ajé kowar-kawèr, kayak nyang kaga’ adé kemajuan ajé.” Pagi-pagi Sukab udé ngablak, peduli amat orang-orang di sebelényé padé suké apé kaga’. Eh, adé jugé nyang nyautin, jadinyé Mang Ayat kaga’ usyé ribet
CONTINUE READING

Rahwana Kaga’ Bise Matek

Seno Gumira Ajidarma

DOKUMENTASI SENI RAKYAT PANAJOURNAL.COM “Politik ntu nape ora bisa pugu ye Bé? Nape ntu kudu ke sono-sini ora ketauan maunyah? Eh, bujugbuneng tau-tau bolenye pecé. Ntu ade partai nyang sebelé dukung capres nyang belon perné jadi presiden, sebelényé lagi dukung
CONTINUE READING

Di Hutan Sadiman

Arif Koes

Langit mulai gelap di desa Geneng, Bulukerto, 70 kilometer timur laur dari pusat kota Wonogiri. Untuk menuju desa ini mesti melalui jalur aspal menanjak. Semakin naik, semakin sering jalan tersusun dari bebatuan kecil. Rumah-rumah warga sudah tampak bagus. Bangunannya permanen.
CONTINUE READING

Ésyen Géms! Siape Sirik?

Seno Gumira Ajidarma

Ari mingsih pagi bute. Mang Ayat masup warung gantiin Yati, ponakannye nyang tugas begadang, mumpung lagi rame. “Rame ya Kab?” “Iye Bé! Rame!” “Bukan warungnye Kab.” Sukab ngangguk aje. “Eh, mangsud ane bukannye politik juga loh!” “Paham,” saut Sukab sembari
CONTINUE READING

Jokowi, Kok Gitu?

Seno Gumira Ajidarma

“Nggak abis pikir deh Dul,” Sukab lepasin kopiah, usap-usapin rambut, lantes pasang lagi kopiahnya, “bener-beneeeeerrrr nggak abis pikir.” Jalanan mingsih rame meski kaga’ kayak tadi siang. Sembari nyamber mendoan, Sukab terusin doi punya omongan. “Kirain Jokowi tuh temenan ame Ahok,
CONTINUE READING

Jagoan Kulit Jeruk

Seno Gumira Ajidarma

Hasan nyerocos kayak mateliur, begicu nyang kejadian di warung Mang Ayat waktu Sukab masup diem-diem, langsung tarok duluan pacul ame pengkinye di pojokan. Ntu buruh bangunan nyang lagi nganggur kali’ baru dateng magriban dari masjid. Pesen kopi, ngembat pisang goreng,
CONTINUE READING

Engkong Presiden :)

Seno Gumira Ajidarma

Namenye juge politik, belon resmi ade calon aje ude rame. Di warung Mang Ayat, ini ari nyang diomongin umur. “Kalow mau dibilang pemimpin itu jangan ketuaan, orang pade getol unjukin Mahathir, itu perdana menteri negeri tetangge,” Sukab lempar bola sementare
CONTINUE READING

Yang Tidak Molek dari Bali

Danang T.P.

Judul: Sisi Gelap Pulau Dewata: Sejarah Kekerasan Politik Pengarang: Goeffrey Robinson Penerjemah: Arief B. Prasetyo Penerbit-tahun terbit: LKIS Yogyakarta-2006 Jumlah halaman: 523 Seperti layaknya ilmuwan Barat lain, Geoffrey Robinson sempat terbawa arus romantik-eksotis Bali. “Ketika pertama kali mengunjungi Bali pada
CONTINUE READING

Demokrasi Mehong

Seno Gumira Ajidarma

“Ngomong-ngomong nih Kab, ane kok jadi ngeri ame demokrasi kayak gini ye?” Pagi-pagi Si Jali ude tarok kartu omongan. Dasar ojek non-aplikasi, gerendeng Sukab dalem atinye, nggak ade penumpang lantes politik aje diomongin biar keren. “Emang ape nyang sale?” “Itu
CONTINUE READING